Nu händer det i klubben - Onlinemöten!

onsdag 16 september 2020

Per Sidetun

Hej.

Vi kommer att nu på måndag lunch hålla vårt första kombinerade möte med det digitala onlinemötesverktyget ZOOM.

Vår första planerade ”Online” föreläsare är vår nya medlem Eelena Blomkvist som nu på måndag den 21 september skall hålla sitt Egoföredrag. Nästa onlinemöte är planerat till den 19 oktober och då är det vår nya Landshövding Georg Andrén som är föredragande.

Vid vårt första online möte kommer Eelena att sitta på distans och på det andra kommer Landshövdingen att vara på plats på Plaza.

Klicka in i artikeln för installations och strtupp instruktioner.

Verktyget är mycket enkelt att använda.

Mötes ID är: 262 095 8704

Om du använder en DATOR:

Det som krävs är att du har en webbläsare och högtalare. Vill du kunna prata med övriga behövs även en mikrofon.

Kom ihåg att förbereda dig i tid och installera programmet (detta behöver du bara göre en gång).

Starta din föredragna webbläsare och gå till sidan: https://zoom.us/join [Klientprogrammet kommer att automatiskt laddas ner första gången du ansluter till Zoom]. Följ instruktionerna för installationen.

Om du använder en SMARTFHONE eller SURFPLATTA:

Ladda ner ZOOM från Google Play Butik eller Apples App Store

Appen heter ZOOM Cloud Meetings.

Enkla instruktioner om hur du ansluter till mötet finns i bifogad fil.

Om du mot förmodan får problem får du gärna kontakta mig, men tänk på att jag sitter i möte hela måndag förmiddag den 21:a.

Välkomna

Per Sidetun