Karlstad

Veckobrev v03

16 januari 2023

Victoria Svanberg och NWT

Det var temat för dagen som lockade hela 40 egna medlemmar och 3 gäster. Det var en stolt president som hälsade alla välkomna med en applåd.

Ulf pratade sedan kort om klubbens 90-årsjubileum, den 18 februari, 2023, på Stadshotellet, med start 17.00. Utdelning av musik- och idrotts stipendium. Föredrag av Ahlmarks, Hakon Svensson (ICA) och KMW (Valmet). Därefter Jubileumsskål, 3-rätters jubileumsmiddag samt musikunderhållning.
Anmälan via karlstad@rotary.se eller direkt i programmet. Subventionerat pris 400 kr, dryck tillkommer. Senaste anmälan 1 februari.

NWT – vår lokala tidning! Riktigt, men mycket mer än så. NWT är idag en av landets mest inflytelserika tidningskoncerner med 16 lokaltidningar runt Vänern. NWT är också stor delägare i Polaris Media som äger Stampen med 18 lokaltidningar på Västkusten, bla. Göteborgsposten. Vidare minoritetsdelägare i Schibsted, den norska koncernen som bla. ger ut Svenska Dagbladet och Aftonbladet i Sverige.

Victoria själv är ordförande för Tidningsutgivarna, hedersdoktor vid Karlstads Universitet och ordförande för News Media Europe.

NWT ägs och drivs av Familjen Ander. Lönsamheten är god och framtiden ljus, på många områden. Vi kände oss all lite stolta över detta ”lilla lokala företag” i Karlstad. Tack Victoria för ett väldigt trevligt föredrag.

Sekreteraren

Nästa vecka!
Då får vi ett föredrag av och om Alla Kvinnors Hus i Karlstad som hjälper och stöttar utsatta kvinnor i Värmland. Kom och lyssna.

Hotell Drott, 23 januari, 11.45 – 13.00

2024 © RC Karlstad - alla rättigheter förbehålles